top of page

Hvordan annonserer jeg på Google?

Her er liten forklaring på annonsetyper som brukes på Google. Hvilke tror du hadde passet best for ditt firma?


Når du skal velge annonsetype kommer det selvfølgelig an på hva du selger. Du burde velge annonsetypen som passer best med ditt formål, og hvordan du ønsker å få tak i dine kunder.




Tekstannonse: Er for deg som ønsker å være synlig når kunder søker på Google etter produkter og tjenester du tilbyr. Tekstannonser er effektive, relevante og dukker opp øverst på Google søkeresultater. For at annonsen skal vises byr vi på søkeord som beskriver bedriften, tjenesten eller varen du selger.


Banner/display annonse: Er for deg som ønsker å skape bevissthet rundt merkevaren eller et produkt. Disse dukker typisk opp på nettaviser og nettsider/blogger som selger annonseplass.

Shoppingannonse: Er for deg som har en nettbutikk med flere produkter og ønsker å nå ut til kunder som handler på nett. Her vises pris, tittel, bilde og beskrivelse på produktet i Google søk før du klikker deg inn på nettsiden til produktet. Med slike annonser kan det gi deg mer relevante kunder som ønsker å kjøpe av deg.

Videoannonse: Passer for deg som ønsker å spre budskapet til et bredt publikum og ønsker en visuell formidling. Her kan du for eksempel nå ut til potensielle kunder via YouTube. Annonsene kan vises før, etter og under en video.






Recent Posts

See All
bottom of page